середа, 15 серпня 2018 р.

Календарне планування. Зарубіжна література. 10 клас (рівень стандарту) 2018





Зарубіжна література
10 клас

Усього – 34  (35) години;
текстуальне вивчення творів – 30 годин;
розвиток мовлення – 4 години (у межах годин на текстуальне вивчення);
контрольні роботи – 4 години;
позакласне читання – 2 години.

з/п

Дата

Зміст уроку

примітка

ВСТУП.   ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ

1

 

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.

 

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

2.

 

Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».

 

3.

 

 

 «Одіссея».  Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. 

 

4

 

РМ № 1.(усно)         Складання інтерв’ю з літературним героєм.

 

5

 

 

Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V).  Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.

 

6

 

 

 «Божественна комедія». Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

 

7

 

 

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.

Вільям Шекспір (1564 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ).

Уривок напам’ять

8

 

 «Гамлет». Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.

 

9.

 

Контрольна робота №1. «Золоті сторінки далеких епох». Контрольний твір.

 

ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.

10

 

 

Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана.

 

11

 

 

Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. 

 

12

 

РМ № 2.  Розгорнута письмова відповідь на проблемне запитання: «Звідки беруться такі «пасинки природи», як Цахес?» (письмово)

 

13

 

 

Розвиток романтизму в США, видатні представники.

Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).  Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.

Уривок напам’ять

14

 

 

Контрольна робота №2.  «Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХХ ст.» Комбінована.

 

15

 

ПЧ №1.  Гі де Мопассан (1850-1893). «Місячне сяйво».  Сенс зображення відродження душі головного героя новели.

 

 

 

ІІ семестр

 

РОМАН XIX СТ.

16

 

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність.

 

17

 

 Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея».

Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

 

18

 

Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея».

 

19

 

Система образів роману «Портрет Доріана Грея». Втілення в образах головних героїв різних аспектів естетизму.

 

20

 

  «Портрет Доріана Грея».  Еволюція головного героя. «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Роль фантастики у творі. Символіка

 

21

 

РМ № 3.  Написання листа одному із героїв твору.

 

22

 

ПЧ №2. Стендаль. Новела «Ваніна Ваніні». Проблеми честі та зради, вірності обраному шляху у творі.

 

23

 

Контрольна робота №3. «Роман ХХ ст.»  Контрольний твір.

 

ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ.

ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ

24

 

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. Шарль Бодлер (1821 1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. 

 

25

 

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

Поль Верлен (1844 1896). «Поетичне мистецтво». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво».

 

26

 

 

 

 Поль Верлен (1844 – 1896).  «Осіння пісня». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.   

Напам’ять

27

 

 Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки».

 

28

 

РМ № 4.(усно)  Аналіз-дослідження поетичного твору А. Рембо «Голосівки»

 

ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.

29

 

Зміни в драматургії на межі XIXXX ст. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Особливості розвитку сюжету

 

30

 

 Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах».

 

31

 

 «Синій птах».  Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

32

 

Швеція. Тумас Йоста Транстремер – лауреат Нобелівської премії, поет, перекладач, прозаїк. Розмаїття тем і жанрів його лірики. Актуальні проблеми сьогодення та образ сучасної людини в поезії Т. Й. Транстремера.

 

33

 

Велика Британія. Ніл Річард Мак Кіннон Ґейман (нар. 1960) – англійський письменник-фантаст, автор романів, графічних новел і коміксів. «Чому наше майбутнє залежить від читання» – лекція Н. Ґеймана про важливість читання в житті  людини.

 

34

 

Контрольна робота №4. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму і імпресіонізму в ліриці. Драматургія кінця ХІХ – початку ХХ ст. Сучасна література в юнацькому читанні». Тест.

 

35

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар