№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
примітка |
ВСТУП. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В
СУЧАСНОМУ СВІТІ |
|||
1 |
|
Значення художньої літератури для людини й
людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали
й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна
література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування
української нації. |
|
ЗОЛОТІ
СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|||
2. |
|
Стародавня
Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер
(приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея». Міфологічні,
пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». |
|
3.
|
|
«Одіссея».
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості.
Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й
марнославства. Образ Одіссея. |
|
4 |
|
РМ № 1.(усно) Складання інтерв’ю з літературним
героєм. |
|
5
|
|
Італія. Специфіка італійського
Відродження, його основні етапи, представники. Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V).
Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема
«Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури
й утілення ідей раннього Відродження. |
|
6
|
|
«Божественна комедія». Особливості композиції
поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів.
Жанрова своєрідність твору. |
|
7
|
|
Англія. Ренесанс в Англії.
Здобутки й представники. Вільям Шекспір
(1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та
моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній
простір (данське королівство як
символ). |
Уривок напам’ять |
8 |
|
«Гамлет». Гамлет – вічний образ
світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість
твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. |
|
9. |
|
Контрольна
робота №1. «Золоті сторінки далеких епох». Контрольний твір. |
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО
РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
|||
10
|
|
Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор
Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка
Цахес на прізвисько Цинобер». Е. Т. А. Гофман як представник
гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення
філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості
Е. Т. А. Гофмана. |
|
11
|
|
Особливості сюжету й композиції повісті
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст
твору. Символіка. |
|
12 |
|
РМ №
2. Розгорнута письмова відповідь на проблемне запитання: «Звідки беруться
такі «пасинки природи», як Цахес?» (письмово) |
|
13
|
|
Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен
(1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце
В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця.
Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика,
проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя.
Символи. Традиції й художнє
новаторство В. Вітмена. |
Уривок напам’ять |
14
|
|
Контрольна
робота №2. «Проза й поезія пізнього
романтизму та переходу до реалізму ХХ ст.» Комбінована. |
|
15 |
|
ПЧ №1. Гі де Мопассан (1850-1893). «Місячне сяйво». Сенс зображення відродження душі головного героя
новели. |
|
|
|
ІІ семестр |
|
РОМАН XIX СТ. |
|||
16 |
|
Роман як жанр літератури, його формування і
провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. |
|
17 |
|
Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет
Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця.
Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. |
|
18 |
|
Проблема краси й моралі в романі «Портрет
Доріана Грея». |
|
19 |
|
Система образів роману
«Портрет Доріана Грея». Втілення в образах головних героїв різних аспектів
естетизму. |
|
20 |
|
«Портрет
Доріана Грея». Еволюція головного героя. «Світло» і
«темрява» долі Доріана Грея. Роль фантастики у творі. Символіка |
|
21 |
|
РМ №
3. Написання
листа одному із героїв твору. |
|
22 |
|
ПЧ №2. Стендаль. Новела «Ваніна Ваніні». Проблеми честі та зради, вірності
обраному шляху у творі. |
|
23 |
|
Контрольна
робота №3. «Роман ХХ ст.»
Контрольний твір. |
|
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ
В ЛІРИЦІ |
|||
24 |
|
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця
XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм,
неоромантизм. Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос»,
«Відповідності»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель
модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи,
особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. |
|
25 |
|
Теоретичні засади й художні відкриття поезії
французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. Поль
Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво». Естетичні
погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». |
|
26
|
|
Поль Верлен (1844 – 1896).
«Осіння пісня». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній
пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. |
Напам’ять |
27 |
|
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки». Художнє новаторство
А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». |
|
28 |
|
РМ № 4.(усно) Аналіз-дослідження поетичного твору А. Рембо «Голосівки» |
|
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. |
|||
29 |
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.
Моріс Метерлінк (1862 – 1942).
«Синій птах». М. Метерлінк як
теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Особливості розвитку сюжету |
|
30 |
|
Ідея одухотворення життя й
відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». |
|
31 |
|
«Синій
птах». Роль фантастики. Символіка образів.
Трактування фіналу. |
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ
ЧИТАННІ |
|||
32 |
|
Швеція. Тумас
Йоста Транстремер – лауреат Нобелівської премії, поет, перекладач, прозаїк.
Розмаїття тем і жанрів його лірики. Актуальні проблеми сьогодення та образ
сучасної людини в поезії Т. Й. Транстремера. |
|
33 |
|
Велика Британія. Ніл Річард Мак Кіннон
Ґейман (нар. 1960) – англійський
письменник-фантаст, автор романів, графічних новел і коміксів. «Чому наше
майбутнє залежить від читання» – лекція Н. Ґеймана про важливість читання в
житті людини. |
|
34 |
|
Контрольна
робота №4. Перехід до модернізму.
Взаємодія символізму і імпресіонізму в ліриці. Драматургія кінця ХІХ –
початку ХХ ст. Сучасна література в юнацькому читанні». Тест. |
|
35 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар