вівторок, 9 липня 2019 р.

Зарубіжна література. 11 клас. Рівень стандарту

 

Зарубіжна література. 11 клас. Рівень стандарту


Усього – 34  (35) години;
текстуальне вивчення творів – 30 годин;
розвиток мовлення – 4 години (у межах годин на текстуальне вивчення);
контрольна робота    –  4;
позакласне читання – 2 години

                                         І семестр

п/п

Дата

Тема   і   зміст   уроку

Примітка

ВСТУП.   ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ

1

 

 Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

 

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

2

 

Німеччина. Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика. Жанрова своєрідність твору.

 

3

 

«Фауст». Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації.  Пошуки сенсу буття й призначення людини. Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита.

напам’ять монолог

4

 

РМ№1 (П)   Складання порівняльної таблиці  образів Фауста і Вагнера

 

МОДЕРНІЗМ

5

 

 

 

 Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення». Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».

 

6

 

 

Франц Кафка. «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі

 

7

 

 

Альбéр KAMЮ (1913–1960). Віхи життя й особливості світогляду письменника. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція, притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.

 

8

 

Альбéр KAMЮ. «Чума»: проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір. Символіка чуми.

 

9

 

Контрольна робота №1. «Золоті сторінки далеких епох», «Модернізм». Контрольний твір.

 

ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ  ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

10

 

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.

Франція. Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».

Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

напам’ять

11

 

РМ №2 (У) Аналіз-дослідження поетичного твору Ґійома Аполлінера «Міст Мірабо».

 

12

 

 Австрія. Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд).

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

напам’ять

13

 

 Іспанія. Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у

віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

 

14

 

Контрольна робота №2. «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ століття». Комбінована.

 

15

 

 

ПЧ №1.  Еліот Т. С. Поезії.  Трагічне відчуття дійсності з її відчуженістю між людьми у віршах поета.

 

 

 

                                            ІІ семестр

 

АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

16

 

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.

 

17

 

«Скотоферма» Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).

 

ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ

18

 

Німеччина. Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.  Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти».

Б. Брехт – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

 

19

 

РМ №3(У) Усна характеристика персонажів драми «Матінка Кураж та її діти».

 

20

 

Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини.

 

21

 

Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

 

22

 

Німецькомовна поезія.  Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті».

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

 

23

 

Контрольна робота  №3. «Антиутопія у світовій літературі», «Проблеми війни і миру у літературі ХХ століття» Комбінована.

 

ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ

24

 

США.  Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море».

Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.

 

25

 

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. 

 

26

 

 РМ №4.(П) Написання листа літературному герою (за повістю  Е. Хемінгуея  «Старий і море»)

 

27

 

Колумбія.  Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами».

Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».

 

28

 

Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».

 

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ.

29

 

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. 

Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах. 

Література постмодернізму. Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

 

30

 

Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик».

Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

31

 

Джон Майкл Ґрін (нар. 1977). «Провина зірок».

Д. Ґрін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини.

 

32

 

«Провина зірок». Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді.

 

33

 

Контрольна робота  №4  «Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ століття»,  «Література другої половини XX – початку ХХІ століття», «Сучасна література у юнацькому читанні». Контрольний твір.

 

34

 

ПЧ №2. Гелпрін М. «Свіча горіла». Доля літератури і науково-технічний прогрес у оповіданні.

 

35

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

                                       

Немає коментарів:

Дописати коментар