календарне планування зарубіжна література 7 клас
Всього на вивчення курсу – 70
годин
Контрольна робота – 6;
Розвиток мовлення – 4;
Позакласне читання – 4.
№ з/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
примітка |
1 |
|
Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.
Переклад і переспів. |
|
Жанр балади у
європейських літературах |
|||
2 |
|
Балада як жанр
фольклору та літератури. Характерні
ознаки балади. |
|
3 |
|
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний
урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
|
4 |
|
«Як Робін Гуд став
розбійником». Ідеї свободи і
служіння народові у баладі. |
|
5 |
|
Балада «Поєдинок Робіна Гуда з
Гаєм Гізборном». Образ народного захисника Робіна Гуда. |
|
6 |
|
РМ №1(У). Усний твір-характеристика
персонажа твору ( за баладами про Робіна Гуда. |
|
7 |
|
Літературні балади. Йоганн Крістоф
Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ
справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
|
8 |
|
Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до
батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи,
елементи фольклору у творі. |
|
9 |
|
Роберт Льюїс
Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Утвердження
духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Основний
конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Символіка твору.
|
|
10 |
|
ПЧ №1. Ґемінгвей Е.
«Кішка на дощі». Зображення проблеми духовного спустошення
у оповіданні. |
|
11 |
|
Контрольна
робота №1 за
розділом «Жанр балади у європейських літературах»». Комбінована. |
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В
ЛІТЕРАТУРІ |
|||
12 |
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і
художній вимисел у романі «Айвенго». |
|
13 |
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення
образу. |
|
14 |
|
Зіткнення добра, краси й
справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера,
принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. |
|
15 |
|
Образи леді Ровени і Ребекки. Порівняльна характеристика персонажів. |
|
16 |
|
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і
гумор. |
|
17 |
|
Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про
солдатів з Вестерплятте»), А. Марґул-Шпербер («Про назву
концтабору Бухенвальд»). |
|
18 |
|
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Джон Бойн
(народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення
Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та
Голокосту в повісті. |
|
19 |
|
«Хлопчик у
смугастій піжамі». Трагічний фінал як
відображення злочинів
фашизму. |
|
20 |
|
«Хлопчик у смугастій
піжамі». Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль),
їхня дружба і взаємодопомога. |
|
21
|
|
«Хлопчик у смугастій піжамі». Ідея рівності
представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.
|
|
22 |
|
Контрольна робота №2. Контрольний
твір за
розділом «Історичне минуле в літературі». |
|
Духовне випробування людини |
|||
23 |
|
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми.
Символічність назви оповідання. |
|
24 |
|
«Останній дюйм». Образи
Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості
людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
Утвердження сімейних цінностей |
|
25 |
|
РМ №2(П). Складання
інтерв’ю з літературним героєм. |
|
26 |
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Якщо…». Проблема
духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші. Сюжет і
композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина
повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність
моральним принципам). |
Напам’ять |
27 |
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» |
|
28 |
|
Антитези в «Баладі про Схід і Захід». Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв
(Камаль, Полковничий син). |
|
29 |
|
Контрольна
робота №3 за розділом «Духовне випробування людини»
Комбінована. |
|
30 |
|
ПЧ №2. Воннегут К. «Брехня». Моральні цінності у новелі. |
|
|
|
Дружба і кохання
|
|
31 |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття
його сутності. |
Напам’ять
|
32 |
|
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» Поетизація
високого почуття кохання, розкриття у вірші його впливу на людину. |
Напам’ять
|
33 |
|
П’єр Ронсар
(1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…» Поетизація високого почуття у поезії. |
|
34 |
|
Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов» - різдвяна історія в
контексті історичного минулого. |
|
35 |
|
«Маленька книжка про любов». Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих
обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість). |
|
36 |
|
«Маленька книжка про любов». Родинні та
шкільні стосунки у творі. |
|
37 |
|
«Маленька книжка про любов». Образи головних
героїв твору. |
|
38 |
|
«Маленька книжка про любов». Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й
морально встояти в скрутних обставинах |
|
39 |
|
Контрольна
робота №4 Контрольний
твір за розділом «Дружба і кохання» |
|
Літературний детектив
|
|||
40 |
|
Детектив як жанр літератури,
характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій
літературі. |
|
41 |
|
Едгар По
«Золотий жук». Захопливий сюжет повісті «Золотий
жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її
художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги,
таємничої атмосфери та ін.). |
|
42 |
|
Образи Вільяма Леграна,
Джупітера, оповідача у повісті «Золотий
жук». |
|
43 |
|
Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання
про Шерлока Холмса («Пістрява
стрічка») А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах.
Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
|
44 |
|
Шерлок Холмс як
безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява
стрічка». |
|
45 |
|
Сутність
«дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили
інтелекту і моральних якостей. |
|
46 |
|
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на
події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
|
47 |
|
РМ№3(П). Написання листа літературному герою. |
|
48 |
|
ПЧ №3.Крісті А. «Десять негренят».
Захоплюючий сюжет повісті. |
|
49 |
|
Контрольна
робота №5 за розділом «Літературний детектив».
Комбінована. |
|
Світова новела |
|||
50 |
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер
новели. Новела «Дари волхвів |
|
51 |
|
О. Генрі. Моральні
цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. |
|
52 |
|
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. |
|
53 |
|
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха,
найкращий «шедевр» митця). |
|
54 |
|
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови
новели, розповідач. |
|
55 |
|
Герберт Джордж Уеллс (1866–1946) - видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. «Дива»
та їхнє сприйняття персонажами. |
|
56 |
|
Точка зору
дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».
Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.
|
|
57 |
|
Рюноске
Акутаґава (1892–1927). «Павутинка».
Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі. |
|
58 |
|
«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. Художні
образи новели (Будда, Кандата). |
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ |
|||
59 |
|
Айзек
Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. |
|
60 |
|
«Фах». Проблема духовної реалізації
людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному
світі. |
|
61 |
|
Образ Джорджа Плейтена. Утвердження сили
людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних
цінностей |
|
62 |
|
Діана
Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та
детективу у творі. |
|
63 |
|
«Мандрівний Замок Хаула». Дивовижні пригоди героїв роману. |
|
64 |
|
«Мандрівний Замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. |
|
65 |
|
Значення художнього прийому чаклунства у творі
«Мандрівний Замок Хаула». |
|
66 |
|
Контрольна
робота №6 за розділами «Світова новела» та «Сучасна
література». Комбінована |
|
67 |
|
РМ №4(усно). Відгук про твір сучасної фантастичної
літератури або літератури фентезі у вільній формі |
|
68 |
|
ПЧ №4. Старк У. «Мій друг Персі,
Бофало Біл і я»- книга про дитячу дружбу. |
|
69 |
|
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
|
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу. Презентація творів для літнього
читання |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар