Зарубіжна література
5 КЛАС
2 години на тиждень, 70 годин на рік
І семестр (30 годин)
Текстуальне
вивчення творів – 24 години
Розвиток
мовлення (усно, письмово) – 2 години
Діагностування
(у різний спосіб) прогресу знань та компетентностей – 2 години
Додаткове
читання – 2 години
№ з/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
примітка |
1 |
|
Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання
художньої літератури для формування
гармонійної особистості. Види читання
в цифрову епоху.
Паперові та електронні книжки. |
|
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (7 годин)
|
|||
2 |
|
Казки народів світу: різновиди, ознаки,
загальнолюдські ідеали та національна
самобутність |
|
3 |
|
«Момотаро, або Хлопчик-
Персик» - японська народна казка |
|
4 |
|
«Момотаро, або Хлопчик- Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. |
|
5 |
|
«Момотаро, або Хлопчик- Персик». Національний колорит японської казки. |
|
6 |
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку
європейської культури. |
|
7 |
|
Брати Ґрімм. «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки «Пані
Метелиця». |
|
8 |
|
Брати Ґрімм. «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості,
справедливості. |
|
9 |
|
Розвиток мовлення (усно). Розповідь про
улюбленого героя / героїню фольклорної казки. |
|
10 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ», «Скарбниця народних
казок» (різнорівневі завдання) |
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ
СВІТУ (16 годин) |
|||
11 |
|
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
|
12 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова
королева». Сторінки життя
і творчості письменника. |
|
13 |
|
Г.К. Андерсен. «Снігова королева».
Боротьба добра
і зла в казці. |
|
14 |
|
Г.К. Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності. |
|
15 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її
помічники. |
|
16 |
|
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Чарівний світ твору. |
|
17 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик- Зірка». Цікаві факти з життя
і творчості письменника. |
|
18 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик- Зірка». Динаміка
образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. |
|
19 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик- Зірка». Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й
байдужості до відкриття в собі
любові й милосердя. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. |
|
20
|
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик- Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Символічний зміст назви твору. |
|
21 |
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик- Зірка». Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. |
|
|
|||
22 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди
персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. |
|
23 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі
до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя |
|
24 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. |
|
25 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я
Бакетів, інші родини. Утвердження
співчуття, милосердя,
взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
|
26 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. |
|
27 |
|
Розвиток мовлення (письмово). Написання есе «Мої поради героям казки Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». |
|
28 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями
знань і компетентностей за темами «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання) |
|
29 |
|
Урок додаткового читання №1. Казки народів світу. Китайська
народна казка «Пензлик Маляна».
Поетизація мистецтва й уславлення
образу митця в казці. |
|
30 |
|
Урок додаткового читання №2. Казки народів світу. Індійська народна
казка «Фарбований шакал». Викриття
в образах тварин негативних людських якостей. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар