|
№ з/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
|
|
І
семестр |
|
|
|
|
Вступ |
|
|
|
1. |
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика,
драма), їхні характерні ознаки. Літературний
процес. Основні літературні епохи, напрями,
течії, специфіка їхнього розвитку в
різних країнах |
|
|
СВЯЩЕННІ КНИГИ
ЛЮДСТВА ЯК ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ |
|||
|
2. |
|
Загальнокультурне значення священних книг народів
світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій,
етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н.е. |
|
|
3. |
|
Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої,
ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед. |
|
|
4. |
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської.
Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. |
|
|
5. |
|
Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель. 10
заповідей. Ключові ідеї та образи Старого Заповіту.
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
|
|
6. |
|
Новий Заповіт.
Євангеліє. Ключові ідеї та образи Нового Заповіту.
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
|
|
7. |
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану,
охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
|
|
8. |
|
Контрольна робота №1. «Вступ. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело
літератури». Контрольний твір |
|
|
АНТИЧНІСТЬ |
|||
|
9 |
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри
античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в
Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і
духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне
служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.). Вплив
античності на розвиток світової
літератури й культури. |
|
|
10 |
|
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна
основа героїчного епосу. Міфи
троянського циклу. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь Відображення історичних подій у міфах
троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст.
Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.). |
|
|
11. |
|
Гомер. Гомер та його
значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа
гомерівського епосу. «Іліада» (огляд).
Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
|
|
|
12. |
|
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140-410),
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670). Образи Ахілла і Гектора.
|
|
|
13. |
|
РМ №1 Порівняльна
характеристика літературних героїв. Ахілл і Гектор. (усно) |
|
|
14. |
|
Особливості розвитку і види лірики
в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська
позиція. Сапфо (VII-VI ст. до н.е.). «До Афродіти». Звернення у
вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її
почуттів і переживань. |
|
|
15. |
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному
суспільстві. Основні жанри давньогрецької
драми – трагедія і комедія. Есхіл (бл. 525-бл. 456 рр. до н.е.) Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. |
|
16 |
|
«Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії
«Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї
служіння, самопожертви, свободи. |
|
|
|
17 |
|
ПЧ №1. Софокл «Антігона». Оспівування людини та її
внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії. |
|
|
18. |
|
«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до н.е.). «Енеїда» (огляд). Зв’язок
твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння,
утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. |
|
|
19. |
|
Квінт Горацій Флакк (65-8 рр. до н.е.). «До Мельпомени»
(«Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі.
Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого
доробку. |
|
|
20. |
|
Публій Овідій Назон (43р. до н.е. – бл. 18 р.н.е.). «Сумні елегії»
(«Життя поета» (IV, 10)). Життя і творчість поета. Міфологічний і
філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою,
трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ
відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору. |
|
|
21. |
|
Контрольна
робота №2 «Античність». Комбінована. |
|
|
|
СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||
|
22 |
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії
європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і
культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на
Заході й Сході. Особливості розвитку
китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701-762). «Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на
його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і
духовного життя. |
|
|
23. |
|
Ду Фу (712-770). «Пісня про хліб і шовк»,
«Весняний краєвид». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства
на його світогляд. Національні образи,
символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і
природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. |
|
|
24. |
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні
представники. Омар Хайям (бл.
1048-після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми і
мотиви творчості Омара Хайяма. |
На- пам¢ять 2-3 рубаї |
|
25. |
|
РМ №2(П). Написання твору-роздуму (есе)
за одним із рубаї Омара Хайяма. |
|
|
26. |
|
Література середньовічної Європи:
основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) Історична основа твору і поетичне
переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про
Роланда». |
|
|
27. |
|
«Пісня про Роланда» (X ст.) Образна система
(Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної
мови твору. |
|
|
28. |
|
Аліг’єрі Данте (1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах
вона несе кохання…»). Данте як ключова
постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна
характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого
почуття кохання. |
|
|
29 |
|
Контрольна робота №3. «Середньовіччя». Тест. |
|
|
30 |
|
ПЧ №2. Руставелі Ш. «Витязь у тигровій шкурі» Людина, її доля і життя у поемі. |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
ВІДРОДЖЕННЯ |
|
|
31. |
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності.
Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
|
|
32. |
|
Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія
кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення
гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. |
На- пам¢ять сонет |
|
33. |
|
Вільям Шекспір (1564-1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.
Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи,
змалювання сили почуттів та ін.). |
На- пам¢ять сонет
|
|
34. |
|
Художні особливості сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь
сонетів Ф. Петрарки і В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів. |
|
|
35. |
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і
забобонів. |
|
|
36. |
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання
на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). |
|
|
37. |
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. |
|
|
38. |
|
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних
поколінь. Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві (живопис, кіно,
музика та ін.). |
|
|
39. |
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» I частина. Історія
створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.
Особливості сюжету і композиції твору. Синтез різних жанрових ознак у романі
(героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського
роману, пародії). |
|
|
40. |
|
«Дон Кіхот». Подвиги Дон Кіхота та їхні наслідки. |
|
|
41 |
|
«Дон Кіхот». Конфлікт
високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації
ідеалів героя. |
|
|
42. |
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і
прагматизм. |
|
|
43. |
|
«Донкіхотство». Широта
філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність
вічних образів до сьогодні. |
|
|
44. |
|
РМ №3(П). Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту. |
|
|
45. |
|
Контрольна робота №4. «Відродження».
Комбінована. |
|
|
БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ |
|||
|
46. |
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві.
Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). |
|
|
47. |
|
Із лірики
європейського бароко. Джонн Донн (1572-1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя.
Символіка. Поетична мова. |
|
|
48. |
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму.
Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
|
|
49. |
|
Мольєр (1622-1673). Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє
новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове
театральне мистецтво. |
|
|
50. |
|
Мольєр. «Міщанин-шляхтич». Історія створення
комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення. |
|
|
51. |
|
«Міщанин-шляхтич».. Основні образи комедії (пан Журден, пані
Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.). |
|
|
52 |
|
Порівняння образів персонажів комедії (Журден – Клеонт, Журден – Дорант). |
|
|
53. |
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). |
|
|
54. |
|
Контрольна робота №5. «Бароко і класицизм». Контрольний
твір |
|
|
55. |
|
ПЧ №3. Апдайк Дж. «Завтра, завтра, завтра» - новела про один день із
життя учителя. |
|
|
ЛІТЕРАТУРА XX-XXI СТ. У
ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ |
|||
|
56. |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц». Особливості сюжету і композиції твору, його жанрові ознаки. |
|
|
57 |
|
Сенс подорожі Маленького принца
Всесвітом |
|
|
58. |
|
Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». |
|
|
59. |
|
«Маленький принц». Художні образи. |
|
|
60. |
|
Алегоричні образи, філософський зміст твору «Маленький принц». Актуальність
порушених письменником тем і проблем. |
|
|
61 |
|
РМ №4. Усний твір-роздум
за одним із афоризмів Екзюпері ( за твором «Маленький принц»). |
|
|
62. |
|
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. |
|
|
63 |
|
«Чайка Джонатан Лівінгстон». Утілення прагнення до високої мети в образі
чайки Джонатана. |
|
|
64. |
|
Художній конфлікт і можливість
його подолання у творі «Чайка Джонатан Лівінгстон». |
|
|
65. |
|
Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі
«Чайка Джонатан Лівінгстон». |
|
|
66 |
|
Контрольна робота №6. «Література ХХ-ХХІ ст. У пошуках себе і
високого польоту». Тест. |
|
|
67. |
|
ПЧ №4. Парр М. Повість «Вафельне серце» - історія
про кумедні пригоди, творчість і фантазії, справжню дружбу і
цінності сім'ї. |
|
|
68 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Усне
висловлювання «Твір зарубіжної літератури, який залишиться в моїй душі назавжди» |
|
|
69 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
70 |
|
Презентація творів для літнього читання |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар