середа, 2 серпня 2017 р.

календарне планування 8 клас зарубіжна література


Зарубіжна література
8 клас
Всього на вивчення курсу – 70 годин
Контрольна робота –    6;
Розвиток мовлення –    4;
Позакласне читання –  4.

 

№ з/п

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітка

 

 

І семестр

 

 

 

Вступ 

 

 

1.

 

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки.   Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах

 

 

СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ'ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ

 

2.

 

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н.е.

 

 

3.

 

Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

 

 

4.

 

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.

 

 

5.

 

Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей.

Ключові ідеї та образи Старого Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. 

 

 

6.

 

Новий Заповіт. Євангеліє.  Ключові ідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. 

 

 

7.

 

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

 

 

8.

 

Контрольна робота №1.  «Вступ. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури». Контрольний твір

 

АНТИЧНІСТЬ 

 

9

 

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній   літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.). Вплив античності  на розвиток світової літератури й культури.

 

 

10

 

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь  Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

 

 

11.

 

Гомер. Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис. 

 

 

12.

 

«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670). Образи Ахілла і Гектора. 

 

 

13.

 

РМ №1 Порівняльна характеристика літературних героїв. Ахілл і Гектор. (усно)

 

 

14.

 

 Особливості розвитку  і види лірики в Давній Греції. 

Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. 

Сапфо (VII-VI ст. до н.е.). «До Афродіти». Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

 

 

15.

 

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія.

Есхіл (бл. 525-бл. 456 рр. до н.е.) Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру.

 

16

 

 «Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви,  свободи.

 

 

17

 

ПЧ №1.   Софокл «Антігона». Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії.

 

 

18.

 

«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до н.е.). «Енеїда» (огляд). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.

 

 

19.

 

Квінт Горацій Флакк (65-8 рр. до н.е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.

 

 

20.

 

Публій Овідій Назон (43р. до н.е. – бл. 18 р.н.е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору.

 

 

21.

 

Контрольна робота №2 «Античність».  Комбінована.

 

 

 

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

 

22

 

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.  Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. 

Лі Бо (701-762). «Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя.

 

 

23.

 

Ду Фу (712-770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи,  символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

 

 

24.

 

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048-після 1122).  Рубаї.  Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма.

На-

пам¢ять

2-3 рубаї

 

25.

 

РМ №2(П). Написання твору-роздуму (есе) за одним із рубаї Омара Хайяма.

 

 

26.

 

Література  середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда».

 

 

27.

 

«Пісня про Роланда» (X ст.) Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.

 

 

28.

 

Аліг’єрі Данте (1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

 

 

29

 

Контрольна робота №3.   «Середньовіччя».  Тест.

 

 

30

 

ПЧ №2.  Руставелі Ш. «Витязь у тигровій шкурі»  Людина, її доля і  життя  у поемі. 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

 

ВІДРОДЖЕННЯ   

 

 

31.

 

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

 

 

32.

 

Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

На-

пам¢ять

сонет

 

33.

 

Вільям Шекспір (1564-1616). Сонети № 66, 116, 130.  Виняткова роль 

В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.).

На-

пам¢ять

сонет

 

 

34.

 

Художні особливості сонетів В. Шекспіра. Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки і В. Шекспіра, художніх  засобів створення жіночих образів.

 

 

35.

 

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

 

 

36.

 

 Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

 

 

37.

 

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.

 

 

38.

 

Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.  Образи Ромео і Джульєтти  у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.).

 

 

39.

 

Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот»  I частина. Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії).

 

 

40.

 

 «Дон Кіхот». Подвиги Дон Кіхота та їхні наслідки.

 

 

41

 

«Дон Кіхот». Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

 

 

42.

 

Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.

 

 

43.

 

 «Донкіхотство». Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів до сьогодні.

 

 

44.

 

РМ №3(П). Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту.

 

 

45.

 

Контрольна робота №4.   «Відродження».   Комбінована.

 

 

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

 

46.

 

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

 

 

47.

 

Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (1572-1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. 

 

 

48.

 

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

 

 

49.

 

 Мольєр (1622-1673). Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

 

 

50.

 

Мольєр. «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

 

 

51.

 

 «Міщанин-шляхтич».. Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.). 

 

 

52

 

Порівняння образів персонажів комедії (Журден – Клеонт,  Журден – Дорант).

 

 

53.

 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

 

 

54.

 

Контрольна робота №5.  «Бароко і класицизм». Контрольний твір

 

 

55.

 

ПЧ №3.   Апдайк Дж.  «Завтра, завтра, завтра» - новела про один день із життя учителя.

 

 

ЛІТЕРАТУРА XX-XXI СТ. У ПОШУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ

 

56.

 

Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц». Особливості сюжету і композиції твору,  його жанрові ознаки.

 

 

57

 

Сенс подорожі Маленького принца Всесвітом

 

 

58.

 

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

 

 

59.

 

 «Маленький принц». Художні образи.

 

 

60.

 

 Алегоричні образи, філософський зміст твору «Маленький принц». Актуальність порушених письменником тем і проблем.

 

 

61

 

РМ №4. Усний твір-роздум за одним із афоризмів Екзюпері ( за твором «Маленький принц»).

 

 

62.

 

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору

Р. Баха як філософська метафора людського буття.

 

 

63

 

«Чайка Джонатан Лівінгстон».   Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.

 

 

64.

 

 Художній конфлікт і можливість його подолання у  творі  «Чайка Джонатан Лівінгстон».   

 

 

65.

 

Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у  творі  «Чайка Джонатан Лівінгстон».   

 

 

66

 

Контрольна робота №6.  «Література ХХ-ХХІ ст. У пошуках себе і високого польоту».  Тест.

 

 

67.

 

ПЧ №4. Парр М. Повість «Вафельне серце» - історія  про кумедні пригоди,   творчість і фантазії, справжню дружбу і цінності сім'ї.

 

 

68

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Усне висловлювання «Твір зарубіжної літератури, який залишиться в моїй  душі назавжди»

 

 

69

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

70

 

Презентація творів для літнього читання

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар