|
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітка |
|
Вступ |
||
1. |
|
Літературні
жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. |
|
Просвітництво |
|||
2. |
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на
літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм,
просвітницький реалізм, сентименталізм). |
|
3. |
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). Віхи життя та творчості письменника. |
|
4. |
|
«Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. |
|
5. |
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
|
6. |
|
РМ №1. Складання
анкети головного героя твору. (письмово) |
|
7. |
|
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і
соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).
Езопова мова. |
|
8. |
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Ідея
кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
|
9. |
|
Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів
вірша «Вільшаний король». |
|
10. |
|
Й. В. Ґете. «Прометей». Волелюбні мотиви та протистояння образів
персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
11. |
|
Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея
об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став
гімном Євросоюзу. |
Вірш напам'ять |
12 |
|
ПЧ №1. Шиллер
Ф. «Вільгельм
Телль». Поетизація в драмі боротьби за національну незалежність і
свободу особистості |
|
13. |
|
Контрольна робота №1. «Вступ.
Просвітництво» Тест |
|
Романтизм |
|||
14. |
|
Історичні,
естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму
як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. |
|
15. |
|
Генріх Гейне (1797–1856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»:
особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи
(образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). |
|
16. |
|
Генріх
Гейне. «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли
розлучаються двоє…» Утілення високого почуття
кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
Вірш напам'ять |
17. |
|
Джордж
Ноел Гордон Байрон (1788–1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Мій дух
як ніч…». Біблійні мотиви у вірші. |
|
18. |
|
Дж.
Байрон. «Хотів би жити знов у горах…» Протиставлення мрії і дійсності у ліриці
поета. Фольклорні мотиви у вірші. |
|
19. |
|
Дж. Байрон. Поема «Мазепа».
Українська тема в поемі «Мазепа». |
|
20. |
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний
пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу). |
|
21 |
|
РМ №2(усно). Захист проєкту з використанням
мультимедійних технологій «Образ Мазепи у світовій літературі та мистецтві». |
|
22 |
|
Контрольна
робота № 2 «Романтизм» Комбінована. |
|
|
|
НОВІ ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ |
|
23. |
|
Віктор Гюго – видатний представник романтизму, поет, драматург, Романіст та суспільний діяч
Франції.
«Собор
Паризької Богоматері» як романтичний історичний роман. |
|
24 |
|
«Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. Провідні
теми й проблеми роману. Особливості побудови сюжету і композиції. |
|
25 |
|
Особливості
змалювання боротьби добра і зла, гуманістичний пафос роману. |
|
26. |
|
Поетизація
почуття кохання. Образ Есмеральди. |
|
27. |
|
Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні
стосунки й життєві долі. |
|
28. |
|
Контрольна робота
№ 3. «Нові обрії європейського роману».
Контрольний твір |
|
29. |
|
ПЧ №2. Акутаґава Р. «Ніс». Утілення моральних
цінностей у новелі. |
|
30. |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
|
ІІ семестр РЕАЛІЗМ |
|||
31. |
|
Поняття
про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як
літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і
ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос,
дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з
іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
|
32. |
|
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. |
|
33. |
|
Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія
написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість
«Гобсек» у структурі «Людської комедії».. |
|
34. |
|
Повість «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у
розповіді»). |
|
35 |
|
Жіночі образи повісті
«Гобсек» Оноре де Бальзака. Графиня Анастазі де Ресто та Фані Мальво. |
|
36. |
|
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та
ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки,
філософське ставлення до життя та ін.). |
|
37.
|
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості
письменника. «Ревізор». Творча
історія п’єси |
|
38. |
|
«Ревізор». Образи чиновників. |
|
39 |
|
«Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка. |
|
40. |
|
Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
41 |
|
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий,
психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й
композиції. |
|
42. |
|
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Тема «маленької людини». |
|
43. |
|
Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування
фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. |
|
44 |
|
ПЧ №3. Правдивість зображення
місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі П. Меріме
«Кармен». |
|
45. |
|
Контрольна
робота № 4. «Реалізм». Тест |
|
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. |
|||
46. |
|
«Стара»
і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. |
|
47. |
|
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий
дім». Роль Г.
Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. |
|
48 |
|
«Ляльковий дім» як
соціально-психологічна драма.
Композиція п’єси. |
|
49. |
|
«Ляльковий дім».
Особливості драматичного конфлікту та розвиток
сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). |
|
50 |
|
Образна
система п’єси «Ляльковий дім» |
|
51. |
|
«Ляльковий
дім».
Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
52. |
|
Бернард
Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду |
|
53. |
|
Динаміка
образу Елайзи Дулітл. |
|
54. |
|
Ідеї
«одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної
культури, розвитку мови. |
|
55. |
|
Контрольна робота № 5 «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.» Контрольний твір. |
|
Література XX–XXI
ст. Життя, історія, культура |
|||
56. |
|
Михайло
Опанасович Булгаков. (1891–1940).
«Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості
письменника. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця. |
|
57 |
|
«Собаче серце» як метафора соціальних
експериментів революційної доби. |
|
58 |
|
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. |
|
59 |
|
Персонажі-«двійники» (Шариков — Швондер). |
|
60 |
|
РМ №3(усно). Порівняльна
характеристика Шарика – Шарикова
у повісті М. Булгакова «Собаче серце». |
|
61. |
|
Ерік
Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Основні відомості про життя і творчість митця. Жанр твору. |
|
62. |
|
«Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина
мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. |
|
63 |
|
Образи Олівера і Дженніфер у кіноповісті «Історія
одного кохання». |
|
64. |
|
Проблеми життя і смерті, любові й відданості
у кіноповісті «Історія одного
кохання». |
|
65. |
|
РМ №3(письмово). Рецензія на сучасний твір
літератури або кіно. |
|
66 |
|
Контрольна робота № 6.
«Література XX–XXI ст. Життя, історія,
культура».
Комбінована. |
|
67 |
|
ПЧ №4. Космовська
Б. «Позолочена рибка». Соціальні та моральні проблеми у романі. |
|
68 |
|
Творча презентація самостійно
прочитаної книги (буктрейлер, лепбук,
фото-альбом, рекламний буклет тощо). |
|
69 |
|
Бібліотечні та
інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку
навичок творчої роботи з книгою. |
|
70 |
|
Узагальнення і систематизація
навчального матеріалу. Рекомендації до літнього читання |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар