понеділок, 14 серпня 2017 р.

календарне планування зарубіжна література 9 клас

Зарубіжна література
9 клас
   
Всього на вивчення курсу - 70
Контрольна робота 6
Розвиток мовлення -   4
Позакласне читання– 4

 

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітка

 

Вступ

1.

 

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі.

 

Просвітництво

2.

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

 

3.

 

Джонатан Свіфт (16671745). Віхи життя та творчості письменника.

 

4.

 

«Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.

 

5.

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

 

6.

 

РМ №1.   Складання анкети головного героя твору. (письмово)

 

7.

 

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

 

8.

 

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.

 

9.

 

Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

 

10.

 

Й. В. Ґете. «Прометей».  Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

 

11.

 

 Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.

Вірш

напам'ять

12

 

ПЧ №1.    Шиллер Ф. «Вільгельм Телль».  Поетизація в драмі  боротьби за національну незалежність і свободу особистості

 

13.

 

Контрольна робота №1. «Вступ. Просвітництво» Тест

 

 

Романтизм   

14.

 

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

 

15.

 

Генріх Гейне (17971856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).

 

16.

 

Генріх Гейне. «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…» Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

Вірш

напам'ять

17.

 

Джордж Ноел Гордон Байрон (17881824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Мій дух як ніч…».  Біблійні мотиви у вірші.

 

18.

 

Дж. Байрон. «Хотів би жити знов у горах…»  Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні мотиви у вірші.

 

19.

 

  Дж. Байрон. Поема «Мазепа». Українська тема в поемі «Мазепа».

 

20.

 

Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу).

 

21

 

РМ №2(усно).   Захист проєкту з використанням мультимедійних технологій «Образ Мазепи у світовій літературі та мистецтві».

 

22

 

Контрольна робота № 2  «Романтизм»  Комбінована.

 

 

 

НОВІ ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ

 

 

23.

 

Віктор Гюго – видатний представник романтизму, поет, драматург, 

 Романіст та суспільний діяч Франції. «Собор Паризької Богоматері» як романтичний історичний роман.

 

24

 

 «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. Провідні теми й проблеми роману. Особливості побудови сюжету і композиції.

 

25

 

Особливості змалювання боротьби добра і зла, гуманістичний пафос роману.

 

26.

 

Поетизація почуття кохання. Образ  Есмеральди.

 

27.

 

Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі.

 

28.

 

Контрольна робота № 3. «Нові обрії європейського роману». Контрольний твір

 

29.

 

ПЧ №2.     Акутаґава Р. «Ніс». Утілення моральних цінностей у новелі.  

 

30.

 

  Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

 

 

ІІ семестр

 

РЕАЛІЗМ

31.

 

 Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

 

32.

 

 Оноре де Бальзак (17991850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника.

 

33.

 

Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії»..

 

34.

 

Повість «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

 

35

 

Жіночі образи повісті «Гобсек» Оноре де Бальзака. Графиня Анастазі де Ресто та Фані Мальво.

 

36.

 

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

 

37.

 

 

 

Микола Васильович Гоголь (18091852). Петербурзький етап життя і творчості письменника.  «Ревізор». Творча історія п’єси

 

38.

 

 «Ревізор». Образи чиновників.

 

39

 

«Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка.

 

40.

 

Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

 

41

 

 «Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції.

 

42.

 

Образ Башмачкіна та засоби його створення. Тема «маленької людини».

 

43.

 

Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі.

 

44

 

ПЧ №3.     Правдивість зображення місцевого колориту і справжнього іспанського характеру в новелі П. Меріме «Кармен».

 

45.

 

Контрольна робота № 4.  «Реалізм». Тест

Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.  

46.

 

 «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

 

47.

 

Генрік Ібсен (18281906). «Ляльковий дім».   Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

 

48

 

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.  Композиція п’єси.

 

49.

 

«Ляльковий дім».  Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).

 

50

 

Образна система п’єси «Ляльковий дім»

 

51.

 

«Ляльковий дім».  Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

52.

 

  Бернард Шоу (18561950). «Пігмаліон». Особливості світогляду
Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

 

53.

 

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

54.

 

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

 

55.

 

Контрольна робота № 5    «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.» Контрольний твір.

 

Література XXXXI ст. Життя, історія, культура

56.

 

Михайло Опанасович Булгаков. (18911940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості письменника. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця.

 

57

 

«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.

 

58

 

Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.

 

59

 

Персонажі-«двійники» (Шариков — Швондер).

 

60

 

РМ №3(усно).    Порівняльна характеристика Шарика – Шарикова у повісті М. Булгакова «Собаче серце».

 

61.

 

Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання». Основні відомості про життя і творчість митця. Жанр твору.

 

62.

 

 «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

 

63

 

Образи Олівера і Дженніфер у кіноповісті «Історія одного кохання».

 

64.

 

 Проблеми життя і смерті, любові й відданості у кіноповісті «Історія одного кохання».

 

65.

 

РМ №3(письмово). Рецензія на сучасний твір літератури або кіно.

 

66

 

Контрольна робота № 6.   «Література XXXXI ст. Життя, історія, культура». Комбінована.

 

67

 

ПЧ №4.    Космовська Б. «Позолочена рибка». Соціальні та моральні проблеми у романі.

 

68

 

Творча презентація самостійно прочитаної книги (буктрейлер, лепбук, фото-альбом, рекламний буклет тощо).

 

69

 

Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою.

 

70

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Рекомендації до літнього читання

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар